ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK

Tartalomjegyzék

  1. Preambulum:

 

Tájékoztatjuk, hogy Ön, mint vásárló (fogyasztó) az olcsodolgok.hu címen elérhető honlap használatával kinyilvánítja, hogy ismeri és elfogadja, az alábbi, a Ptk. (2013. évi V. törvény) 6:77-6:81.§ alapján megírt általános szerződési feltételeket. Kérjük, amennyiben vásárlója, illetve aktív használója kíván lenni a Webáruházunknak, figyelmesen olvassa el az Általános Szerződési Feltételeinket. Kizárólag abban az esetben vegye igénybe szolgáltatásainkat, amennyiben minden pontjával egyetért, és azokat kötelező érvényűnek tekinti magára nézve. Jelen dokumentum, kizárólag elektronikus formában kerül megkötésre. Az alábbi feltételekkel szabályozott szerződés a Ptk. szerint távollevők között létrejött szerződésnek minősül. Kérjük, hogy megrendelése véglegesítése előtt figyelmesen olvassa el a jelen dokumentumot, mert megrendelése véglegesítésével Ön elfogadja a jelen ÁSZF tartalmát!

 

  1. Vállalkozás adatai (üzemeltető)

 

  • Cégnév: BitLine Informatikai és Szolgáltató Kft
  • Székhely: 2462 Martonvásár, Béke utca 47.
  • Adószám: 26367985-2-07
  • Cégjegyzék szám: 07-09-029089, Vezetve a Székesfehérvári Törvényszék Cégbírósága nyilvántartásában.
  • Statisztikai szám: 26367985-6209-113-07
  • Bankszámlaszám: 10700536-70989355-51100005
  • Szerződés nyelve: magyar
  • Képviselő: Kalmár Gábor (webáruház vezető)
  • Elektronikus elérhetőség: admin@bitline.hu
  • Telefonos elérhetőség: +36 20-2209928
  • A tárhelyszolgáltató elérhetőségei:

Tárhely szolgáltató:

Név: BlazeArts Kft.

Székhely: 6090 Kunszentmiklós, Damjanich utca 36. 1/8

Cégjegyzékszám: 03-09-109150

Adószám: 12539833-2-03

  • A szolgáltató a jelen általános szerződési feltételekben a továbbiakban: üzemeltető.

 

  1. Vonatkozó jogszabályok

A Szerződésre különösen az alábbi jogszabályok vonatkoznak:

– 2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről (PTK);

– 1997. évi CLV. törvény a fogyasztóvédelemről;

– 2001. évi CVIII. törvény az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről;

– 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról;

– 45/2014 (II.26) kormányrendelet a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól;

– 19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól

– 2016. évi CXXX. Polgári Perrendtartásról szóló törvény

 

  1. Általános tudnivalók

A jelen ÁSZF hatálya alá tartozó szerződések nyelve a magyar nyelv. A Webáruház az interneten a http://www.olcsodolgok.hu/ URL alatt található. A weboldal szolgáltatásainak igénybe vételével, megrendelése véglegesítése előtt a felhasználó egyben elfogadja és magára nézve kötelezőnek ismeri el az ÁSZF-ben foglaltakat. A létrejövő szerződés tartalmát – az erre vonatkozó kötelező érvényű jogszabályok rendelkezései mellett – a jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF), valamint a honlapon található további tájékoztatások határozzák meg. Tartalmazza a jelen ÁSZF az Önt és bennünket illető jogokat és kötelezettségeket, a szerződés létrejöttének feltételeit, a teljesítési határidőket, a szállítási és fizetési feltételeket, a felelősségi szabályokat, valamint az elállási jog gyakorlásának feltételeit.  A kereskedő a 45/2014(II.26) Korm.r. 20.§ tekintetében tájékoztatja a vásárlót, hogy jelen webáruházban termékeket értékesít (nem szolgáltatásokat). Jelen webáruház a Korm.r.4.§ 11. szerint “távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszköz”-nek és “távértékesítési rendszernek” minősül. A fogyasztói árak bruttó árak (az ÁFÁ-t tartalmazzák). A végösszeg a termékek összesen árából és a szállítási díjból tevődik össze. Az árak tájékoztató jellegűek, az árváltozás jogát fenntartjuk. A fogyasztó a weboldalon a “vásárlói kosár” összeállítása után, a RENDELÉS gombra kattintva fogyasztói szerződést köt a kereskedővel. A kötelem létrejöttéről emailben külön (Korm.r.4.§ 9.) tájékoztatjuk a Vásárlót. A jelen ÁSZF hatálya alá tartozó szerződések nem minősülnek írásba foglalt szerződéseknek, azokat nem iktatjuk. Webáruházunk és a felhasználó vagy a vásárló között a jelen Általános Szerződési Feltételek alapján létrejött megállapodás megszűnik, ha a regisztrációja valamilyen okból törlésre kerül. (Felhasználó kérésére vagy az adatvédelmi tájékoztatóban részletesen leírt időtartamok elteltével.) 2001:CVIII 6.§(2) szerint a megrendelés akkor lép életbe, ha azt e-mail-ben vagy telefonon visszaigazoljuk azt.

  1. Megvásárolható termékek köre

Figyelmeztetés: A termékek adatlapján megjelenített képek eltérhetnek a valóságostól, bizonyos esetekben csak illusztrációként szerepelnek. Webáruházunk által forgalmazott termékek: autós termékek, hangtechnika, konyhai termékek, szórakoztató elektronika, egészségügyi termékek, hasznos hétköznapi termékek, szépségápolás, otthon-, lakás-, háztartási termékek, kerti termékek, mobiltelefon, mobiltelefon kiegészítő, barkács szerszám, játék, óra, ékszer, textil, hangszer, bútor, lakberendezés, háztartási felszerelés, világítástechnikai cikk, audió-és videóberendezés, telekommunikációs cikk, számítógépes hardver- és szoftver termék, sporteszköz, sportszer, játékáru, közérzettel kapcsolatos nem élelmiszer termék, emlék-és ajándéktárgy, kreatív-hobbi és dekorációs termék.   A játékok esetleges veszélyességi foka az egyes termékeken feltüntetésre kerül, hány éves kortól ajánlott a használata. Mindegy egyes termékhez használati utasítás kerül csatolásra. A termékek adatlapján fel van tüntetve az egyes termékek lényeges tulajdonságait tartalmazó leírás. Amennyiben a megrendelő véletlenül mégsem kapná meg a használati útmutatót a termékkel együtt, köteles ezt a még a termék használata előtt az ügyfélszolgálatnak jelezni, hogy mielőbb pótolni tudjuk azt. A jelzés elmaradása miatt a vásárlónak keletkezett kárért, költségért a kereskedő felelősséget nem vállal.

 

  1. Rendelés menete, rendelési információk

Az ÁSZF szerinti szerződés létrejön: a webáruház megtekintésével, regisztrációval, vásárlással, vagy bármely más határozott tevékenységgel, amely érinti a weboldalt. A Weboldal szolgáltatásainak igénybe vételével a Felhasználó/Vásárló egyben elfogadja és magára nézve kötelezőnek ismeri el az ÁSZF-ben foglaltakat. A Webáruházban történő megrendeléshez/vásárláshoz lehetséges, de nem kötelező regisztrálni. A szerződés létrejöttéhez szükséges elkérni az adó- és számviteli jogszabályok szerinti személyi azonosító adatokat. A regisztráció előnyei: – a rendelés nyomon követésének könnyebb volta, – a törzsvásárlói program keretében akár állandó kedvezmény, – a termékek lehetséges hozzáadása a kedvencekhez, illetve a korábbi rendelések visszakereshetősége. A Webáruház oldalának megtekintése és azon bármilyen jogi kötelezettséggel járó cselekvés kizárólag betöltött 18 éves életkor feletti teljes cselekvőképességgel rendelkező magánszemélyek számára lehetséges. Bármilyen korhatár alatti vásárlás vagy ezzel kapcsolatos probléma felmerülése esetén (mivel életkorról adatot nem gyűjtünk a vásárlást megelőzően és követően sem) Így a felelősség teljes mértékben a szülőt/szülőket terheli. Esetleges ilyen irányú probléma esetén a szülőnek van joga elállni a vásárlástól. Ehhez azonban bizonyítani kell, hogy a gyerek engedély nélkül vásárolt. Amennyiben akciós ár kerül bevezetésre, webáruházunk teljes körűen tájékoztatja a vásárlókat az akcióról és annak pontos időtartamáról.

 

  1. Regisztráció:

Amennyiben vásárlónk szeretne lenni, úgy az első megrendelés alkalmával meg kell adnia a vásárláshoz szükséges adatokat: nevét, számlázási és szállítási adatait, e-mail címét, valamint a későbbi belépéshez szükséges jelszavát. A regisztráció véglegesítése előtt szükséges a regisztrációs feltételek elfogadása is. A regisztrációt követően e-mailben küldünk egy visszaigazolást. A regisztrációkor megadott jelszót mindenkinek kötelessége bizalmasan kezelni. Amennyiben a vásárló egyedi azonosítója és jelszava helyes megadását követően adatai arra jogosulatlan harmadik személy birtokába kerültek, az ebből eredő károkért, illetve hátrányokért az Adatkezelő és az Üzemeltető felelősséget nem vállal. A felhasználók e-mail címük megadásával hozzájárulnak ahhoz, hogy a szolgáltató adott időközönként technikai jellegű üzenetet küldjön számukra. A regisztrált adatokat a szolgáltató kérelemre törli a rendszerből. Azonosítási okokból egy e-mail címmel csak egyszer lehet regisztrálni. A regisztráció kötelezettségekkel nem jár. A webáruház tartalmának jelentős része elérhető minden felhasználó számára, regisztráció nélkül. Egyes szolgáltatások regisztrációhoz (majd belépéshez) kötöttek. A regisztrált felhasználónak a későbbi rendelés leadása esetén már csak be kell jelentkeznie a létrehozott regisztrációs fiókba az e-mail cím és a jelszó megadásával és a megrendelés során nem kell újra és újra megadnia adatait.

 

  1. Kedvezmények, kuponok

Kuponjainkkal kedvezményeket biztosítunk, melyek által csökkenthető a vásárlás összege. A kuponokhoz különböző promóciók révén lehet hozzájutni. A kuponok felhasználásakor a kupon kódját kell megadni a kosár tartalma alatti kis üres mezőben, majd a „KUPON BEVÁLTÁSA” gombra kattintva automatikusan levonásra kerül a végösszegből a kupon értéke. Az utalvány készpénzre nem váltható és teljes egészében felhasználandó a kiválasztott vásárlás alkalmával.

 

  1. Fizetési és a házhoz szállítási információk

Webáruházunk minden termék mellett feltüntetett árat magyar forintban ad meg, amely magában foglalja az ÁFA-t és a csomagolás költségeit. A szállítási költségről a vásárló a végleges megrendelés előtt külön tájékoztatást kap, melyet a megrendeléssel egyidejűleg elfogad. A vásárló választhat a megjelenő fizetési és átvételi módok közül. A választható átvételi és fizetési módok: Utánvét (átvételkor készpénzben a futárnak) amennyiben a honlapon megrendelt termék futárszolgálat igénybevételével kerül kiszállításra, lehetőség van arra, hogy a vásárló a megrendelés végösszegét a futárnak teljesítse készpénzben.

Banki előre utalás: amennyiben a megrendelt termék futárszolgálat igénybevételével kerül kiszállításra, lehetőség van arra, hogy a Vásárló a megrendelt termékek árát kiszállításkor, illetve átvételét megelőzően fizeti meg a rendelés után e-mailben megkapott bankszámlára banki átutalás útján. Előre utalás esetén a megjegyzés rovatban a megrendelés számot minden esetben szükséges feltünteti. Előre utalás esetén a vásárló a megrendelt termékek átvételére csak az átutalás jóváírását követően jogosult.

 

Szállítási és átvételi információk, csomag összeállítás

A megrendelt termékek összekészítése és szállítási határideje a megrendelés beérkezésétől számítva várhatóan 5-7 munkanapot vesz igénybe. Egyes termékeknél kivételes esetekben viszont a csomag összekészítése illetve a szállítási idő 14 munkanapot is kitehet, erről e-mailben értesítjük  Önt.

 

CSOMAGKÜLDÉS AUTOMATÁBA

A Foxpost csomagautomatás átvétel díja előre utalás esetén 850 Ft, utánvéttel bankkártyás fizetés  esetén 975 Ft, 20.000 Ft felett ingyenes!

A csomagpontra rendelt termékek utánvételi összegét KIZÁRÓLAG bankkártyával tudod rendezni!

Egy csomag maximális súlya 25 kg ill. maximum 60 cm x 36 cm x 62 cm (XL) méretű lehet.
Az ennél nagyobb, súlyosabb rendelést csak két vagy több csomagban tudjuk teljesíteni.
Ahány csomag annyiszor kerül felszámolásra a szállítási költség!

Amennyiben a megrendelt termék méreteiből adódóan nem fér bele az automatába, a csomagot kizárólag házhozszállítással tudjuk eljuttatni vásárlónk részére. Erről külön tájékoztatjuk megrendelőnket. Ha a csomag megérkezett az átvételi pontra, a Foxpost SMS-ben értesítést küld a címzettnek. Az üzenetben elküldött egyedi, csak általa ismert kóddal nyithatja ki az automata megfelelő ajtaját.
Miután a csomagot behelyezték az automatába, 3 nap áll a címzett rendelkezésére, hogy átvegye azt.

Miután a futár átvette a csomagot, a címzett egy munkanapon belül már át is veheti azt a választott célautomatából.

CSOMAGKÜLDÉS HÁZHOZ SZÁLLÍTÁSSAL

A futáros házhoz szállítás díja előre utalás vagy bankkártyás fizetés esetén 1.380 Ft, utánvéttel 1.505 Ft, 20.000 Ft felett ingyenes.

Miután a Foxpost futár átvette a csomagot, 2 munkanapon belül kiszállítják a címzettnek.

Házhozszállítás esetén a futártól személyesen a címzett, a címhelyen tartózkodó családtagok, meghatalmazottak vehetik át a küldeményt.

Sikertelen kézbesítés esetén e-mail útján küldünk értesítést a kézbesítés eredménytelenségéről, majd a futár még egy alkalommal megkísérli a csomag kézbesítését. A futár elérhetősége a csomag érkezéséről szóló e-mail értesítésben megtalálható, így szükség esetén a címzett egyeztethet vele a kézbesítés időpontjáról.

 

  1. Elállás joga

A távollevők között kötött szerződésekről szóló, 45/2014. kormányrendelet szabályozása értelmében a jelen pont rendelkezései kizárólag a fogyasztónak minősülő vásárló esetében alkalmazhatóak. A fogyasztó a megrendelt termék kézhez vételétől számított 14 munkanapon belül indoklás nélkül elállhat a szerződéstől, visszaküldheti a megrendelt, bontatlan csomagolású terméket. Amennyiben a fogyasztó él elállási jogával, úgy ezt az üzemeltetővel egyértelmű írásbeli nyilatkozatban köteles közölni (postán ajánlott tértivevényes küldeményben, vagy e-mailben). Közölhető egyértelmű nyilatkozattal, vagy a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet 2. számú mellékletében található nyilatkozat‑minta útján. Ez utóbbi nyilatkozat-minta a jelen ÁSZF mellékletét képezi, mely megtalálható oldalunkon. Az üzemeltető az elállási nyilatkozat kézhezvételét követően haladéktalanul köteles azt visszaigazolni a fogyasztó felé. A fogyasztó elállása esetén a megrendelt terméket köteles elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül az üzemeltetőnek visszaküldeni. A visszaküldés költsége a fogyasztót terheli.

Amennyiben a fogyasztó elállási jogát gyakorolja, úgy az erre vonatkozó nyilatkozat kézhezvételét követő 14 napon belül köteles az üzemeltető a fogyasztónak az általa teljesített fizetéseket visszatéríteni, beleértve a szállítás díját is. Ez alól kivétel, ha a fogyasztó olyan fuvarozási módot választott, amely többletköltséggel jár, és amely a szokásos fuvarozástól eltérő. Az üzemeltetőnek a visszafizetési kötelezettségét mindaddig nem kell teljesítenie, amíg a szolgáltatott terméket vissza nem kapta, vagy amíg a fogyasztó hitelt érdemlő igazolását a termék visszaküldéséről nem kapta meg. A két időpont közötti eltérés esetén az üzemeltető a korábbi időpontot kell, hogy figyelembe vegye. Amennyiben a termékről felbontás után a szállító jelenlétében derül ki, hogy bizonyítottan sérült, és a sérülés az áru átvételét megelőzően keletkezett, a termékre 14 napos cserelehetőséget biztosítunk. Ebben az esetben a sérülést a szállító által felvett jegyzőkönyvvel igazolhatja. Követelhető a fogyasztótól a nem rendeltetésszerű használatból adódó anyagi kár megtérítése. Ezért kiemelten ügyeljen a termék rendeltetésszerű használatára, ugyanis a nem rendeltetésszerű használatából eredő károknak megtérítése a fogyasztót terhelik. Az üzemeltető mindaddig visszatarthatja az elállással érintett termék vételárát és a szállítási költséget, amíg a fogyasztó vissza nem szolgáltatta részére a terméket, vagy kétséget kizáróan nem igazolta, hogy azt visszaküldte. A csomag amint beérkezik cégünkhöz, ezt követően videó kamerával rögzítésre kerül a csomag kibontása, illetve a visszaküldött termék megvizsgálása, a félreértések elkerülése végett.

A megrendelő nem gyakorolhatja az elállási jogát:
– a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését követően, ha a vállalkozás a teljesítést a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát elveszíti
– olyan termék vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac vállalkozás által nem befolyásolható, a jogszabályban meghatározott határidő alatt is lehetséges ingadozásától függ
– olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak
– romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében
– olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza
– olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel
– olyan vállalkozási szerződés esetében, amelynél a vállalkozás a fogyasztó kifejezett kérésére keresi fel a fogyasztót sürgős javítási vagy karbantartási munkálatok elvégzése céljából
– lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példányának adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a fogyasztó a csomagolást felbontotta
– hírlap, folyóirat és időszaki lap tekintetében, az előfizetéses szerződések kivételével
– a nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális adattartalom tekintetében, ha a vállalkozás a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg a teljesítést, és a fogyasztó e beleegyezésével egyidejűleg nyilatkozott annak tudomásul vételéről, hogy a teljesítés megkezdését követően elveszíti az elállási jogát.

Az elállási nyilatkozat minta az alábbi linkről letölthető: link

  1. Kellékszavatosság, termékszavatosság, jótállás, cseregarancia

A fogyasztói tájékoztató jelen pontja a 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet 9. § (3) bekezdése felhatalmazása alapján a 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet 3. számú melléklete alkalmazásával készült.

Kellékszavatosság

A fogyasztó élhet a kellékszavatosság jogával, hibás teljesítésért azaz a termék hibájáért (pontosabban: a vásárláskor a termékben már meglévő hiba-ok miatt bekövetkező hibáért) az üzemeltető kellékszavatossági felelősséggel tartozik. Csakis a termék azon hibája alapozza meg, amely hibának oka már megvan a termékben a vásárlás pillanatában is, csak akkor még nem felismerhető (ezért nevezik rejtett vagy gyártási hibának). Kellékszavatossági igényét a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint érvényesítheti. A fogyasztó választása szerint az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:

Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a fogyasztó által választott igény teljesítése lehetetlen vagy az üzemeltető számára aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát az üzemeltető költségére Ön is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat.

A fogyasztó köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, legkésőbb a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívjuk a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti. A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igény érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha a fogyasztó igazolja, hogy a terméket webáruházunkból vásárolta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már a fogyasztó köteles bizonyítani, hogy az általa felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

Termékszavatosság

Ingó dolog (termék) hibája esetén a fogyasztó – választása szerint – kellékszavatossági jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet. Termékszavatossági igényként kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti. A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania.

Termékszavatossági igényét a megrendelő a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti. Termékszavatossági igényét kizárólag a termék gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén a megrendelőnek kell bizonyítania.

A gyártó (forgalmazó) kizárólag az alábbiakban mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
– a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
– a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
– a termékhibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered. A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

A fogyasztó ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti. A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

 

Jótállás

Az üzemeltető által forgalmazott egyes termékekre az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállás szabályait tartalmazó 151/2003. Korm. rendelet szerint 1 éves jótállási idő áll a fogyasztó rendelkezésére a termék átadásának napjától. A fogyasztót a jótállás joga akkor nem illeti meg, ha a hiba a termék fogyasztó részére való átadását követően keletkezett. A megjelölt rendelet alá nem tartozó termékek tekintetében a gyártó által biztosított jótállási idő a termék mellett feltüntetésre kerül. Ezzel kapcsolatos problémák felmerülése esetén az üzemeltető pontos információt tud adni. Jótállás esetében a fogyasztó a jótállási időn belül a meghibásodott termék díjmentes javítása, vagy cseréje illeti meg. A garanciális javítások a gyártási hibából eredő meghibásodásokra terjednek ki. A garancia feltételek a használati útmutatóban levő feltételek betartásával együtt érvényesek. Termék meghibásodása esetén a készülékhez mellékelt garancia levélen megjelölt címen és telefonszámon kaphat bővebb felvilágosítást a teendőkről, továbbá elérhetőségeink valamelyikén. A termékek garanciális szervizpontjára történő eljuttatásának költsége a vásárlót terheli. Egyebekben a jótállásra a Ptk.6.171-173.§-ban foglaltak az irányadóak. A tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállással kapcsolatban “az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról” szóló 151/2003.(IX.22.) Korm.r. tartalmaz előírásokat. A rendelet (tárgyi) hatálya csakis a Magyarország területén kötött fogyasztói szerződés keretében értékesített és a rendelet mellékletében felsorolt, új (nem használt) termékekre vonatkozik, 10.000 Ft értékhatár felett. Webáruházunkban vásárolható termékek nem mindegyike tartozik a fenti Kormányrendelet tárgyi hatálya alá. A jótállás kezdő időpontja a termék fogyasztónak történő átadásának a napja. Az olyan fődarabok és tartozékok meghibásodására, melyek nem tartoznak a Korm.rendelt hatálya alá, az üzemeltető csak akkor tud jótállást vállalni, ha a termék gyártója eleve jótállást biztosít, a jótállási jegyen jelölt időtartamra. A fogyasztó, a jótállási jeggyel vagy a számla bemutatásával együtt a komplett berendezés cseréjét kérheti. Csere esetén a cserélt berendezés tekintetében, a csere időpontjától indul az újabb jótállási időszak. Felhívjuk figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Az egy éven túli esetleges jótállási igényekkel kapcsolatban szíveskedjen a gyártóhoz fordulni! Az üzemeltető a jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.

 

Cseregarancia

Webáruházon keresztüli értékesítés esetén is érvényesül a három munkanapon belüli cseregarancia intézménye. Három munkanapon belüli cseregaranciát a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alá tartozó tartós fogyasztási cikkek esetében lehet érvényesíteni, amely szerint, ha a 3 munkanapon belül érvényesíti valaki a cseregarancia intézményét, akkor az eladónak ezt úgy kell értelmeznie, hogy a termék az eladáskor már hibás volt és minden további nélkül a terméket ki kell cserélnie.

 

  1. Panaszok intézése, jogérvényesítés

Általános panaszkezelés

A fogyasztó a termékkel vagy a webáruház tevékenységével kapcsolatos fogyasztói kifogásait az alábbi elérhetőségeken terjesztheti elő:

 

Szóbeli panasz

A szóbeli panaszt azonnal meg kell vizsgálni, és szükség szerint orvosolni kell.

Ha a fogyasztó a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, az üzemeltető a panaszról köteles jegyzőkönyvet felvenni,

Az üzemeltető köteles a jegyzőkönyv másolati példányát

  • személyesen közölt szóbeli panasz esetén helyben a fogyasztónak átadni,
  • telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a fogyasztónak legkésőbb az érdemi válasszal egyidejűleg megküldeni, egyebekben pedig az írásbeli panaszra vonatkozóan köteles eljárni.

A fogyasztóvédelmi törvény a szóbeli panaszt megbontja személyesen-, illetve egyéb módon közölt szóbeli panaszra. A szabályozás alapján egyértelmű a vállalkozások kötelezettsége, így a szóbeli panaszról is jegyzőkönyvet kell felvenni.

A telefonon vagy elektronikus formában közölt szóbeli panaszt az üzemeltető köteles egyedi azonosítószámmal ellátni. Az egyedi azonosító szám bevezetése a panasz visszakereshetőségét segíti. Ezt a számot az ügyféllel is közölni kell.

A jegyzőkönyvnek tartalmaznia kell az alábbiakat:

  • a fogyasztó neve, lakcíme,
  • a panasz előterjesztésének helye, ideje, módja,
  • a fogyasztó panaszának részletes leírása, a fogyasztó által bemutatott iratok, dokumentumok és egyéb bizonyítékok jegyzéke,
  • a vállalkozás nyilatkozata a fogyasztó panaszával kapcsolatos álláspontjáról, amennyiben a panasz azonnali kivizsgálása lehetséges,
  • a jegyzőkönyvet felvevő személy és – telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz kivételével – a fogyasztó aláírása,
  • a jegyzőkönyv felvételének helye, ideje,
  • telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a panasz egyedi azonosítószáma.

 

Az írásbeli panasz

Az írásbeli panaszt a vállalkozás a beérkezését követően harminc napon belül köteles írásban, érdemben megválaszolni és intézkedni annak közlése iránt. A panasz elutasító álláspontját a vállalkozásnak kötelessége megindokolni. A vállalkozás a panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát öt évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatni.

Jogviták esetén az alábbi békéltető testületnél kezdeményezheti az eljárását. A vállalkozás székhelye szerinti békéltető testület elérhetősége. A békéltető testület hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése. A békéltető testület feladata, hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását a felek között, ennek eredménytelensége esetén az ügyben döntést hoz a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében. A békéltető testület a fogyasztó vagy a vállalkozás kérésére tanácsot ad a fogyasztót megillető jogokkal és a fogyasztót terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban.

A békéltető testület eljárása a fogyasztó kérelmére indul. A kérelmet a békéltető testület elnökéhez kell írásban benyújtani: az írásbeliség követelményének levél, távirat, távgépíró vagy telefax útján, továbbá bármely egyéb olyan eszközzel is eleget lehet tenni, amely a címzett számára lehetővé teszi a neki címzett adatoknak az adat céljának megfelelő ideig történő tartós tárolását, és a tárolt adatok változatlan formában és tartalommal történő megjelenítését.

Hatáskörébe tartozik a fogyasztó és a vállalkozás közötti:
– a termék minőségével,
– a termék biztonságosságával,
– a termékfelelősségi szabályok alkalmazásával,
– a szolgáltatás minőségével,
– a felek közötti szerződés megkötésével és teljesítésével kapcsolatos vitás ügy.

Fejér Megyei Békéltető Testület
Címe: 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6.
Telefonszáma: (22) 510-310
Fax száma: (22) 510-312
Név: Kirst László
E-mail cím: fmkik@fmkik.hu;

A Békéltető Testületekről bővebb információ itt érhető el: http://www.bekeltetes.hu

A területileg illetékes Békéltető Testületekről bővebb információ itt érhető el: http://www.bekeltetes.hu/index.php?id=testuletek

Online vitarendezési platform

Az Európai Bizottság által működtetett online vitarendezési rendeltetése, hogy a  fogyasztó, illetve kereskedő bíróságon kívül tudják rendezni az áruk online értékesítésével kapcsolatos jogvitáikat. Online vásárláshoz kapcsolódó jogvitát egy jóváhagyott vitarendezési testület elé viheti. Céljuk, hogy ezen keresztül rendezzék vitájukat egy kérelem kitöltésével, elkerülve a bírósági eljárást. Előnye, hogy elkerülhetők a hosszú pereskedési eljárásokat valamint használata egyszerű. Egy panasztételi űrlap kitöltésével benyújthatja panaszát. Ön és a kereskedő, akivel szemben panasszal élt, közösen kiválaszthatják a panasz kezelésével megbízni kívánt vitarendezési testületet. Az online vitarendezési platform itt érhető el: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/?event=main.home.show&lng=HU

A jogviták elsősorban békés úton, megállapodással a felek között, vagy a fogyasztó lakóhelye szerint illetékes békéltető testület előtt intézhetők. Amennyiben ezek nem vezetnek eredményre, marad a felek számára a bírósági út.

 

Bírósági eljárás

Ügyfél jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére polgári eljárás keretében a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény rendelkezései szerint.

 

  1. Egyéb rendelkezések

A jelen általános szerződési feltételekben nem szabályozott kérdésekben a Ptk (2013.évi V. törvény), fogyasztói szerződéseknél a távollevők között kötött szerződésekről szóló 45/2014. kormányrendelet rendelkezései az irányadók.

  1. Adatkezelés

Az adatkezelési nyilatkozatot itt érheti el: link

Jelen Általános Szerződési Feltételek hatályba lépésének ideje: 2019. január 1.

Vissza a tetejére